28 juni 2007

Wiki wiki

Så er det vist på tide jeg også lige får blogget lidt om de der wikis. Wiki wiki betyder "hurtig" på hawaiiansk, og det passer jo meget godt med, at wikis generelt er et hurtigt værktøj at arbejde med. Selv har jeg lavet et par ændringer hist og pist på Wikipedia. Men jeg har også oprettet en enkelt artikel helt fra bunden om hunderacen breton, som er sådan en hund jeg selv har. Artiklen kan ses her – og til billedet, som jeg har lagt på, har jeg haft gavn af at bruge en Creative Commons licens.

Derudover har jeg været ved at lægge nogle artikler fra Århus Leksikon på Wikipedia, som et forsøg vi prøver i Fag1 for at synliggøre de gode ressourcer, der findes om Århus. I øjeblikket ligger der en artikel om Immervad og Smilets by. Snart kommer der flere på. Endvidere vil vi prøve at lave vores egen Århuswiki, den kan du se her.

3 kommentarer:

Agnete Hjorth sagde ...

Sød hund. Og god ide med at lægge artikler fra Århusleksikon på Wikipedia.

Sidsel Bech-Petersen sagde ...

Ja, sejt at Århus Leksikon ryger på wikipedia!

Men skal Århuswiki'en ikke også bare være en del af wikipedia?

Marit sagde ...

Hvordan lægger man to billeder i en blog?