02 juni 2007

Del.icio.us

Så har det været del.icio.us uge på HB. For mit eget vedkommende har det været ”del.icio.us år”, da jeg efterhånden har brugt del.icio.us et års tid, eller hvad det nu bliver til. Jeg har hørt nogen spørge: ”Hvad er det nu lige, der er særligt smart ved del.icio.us? Vi har jo lige lagt de gode sider, vi vil følge med i på Google Reader og Google Homepage”.


For mig er del.icio.us et helt andet redskab. Jeg bruger Google Reader og Google Homepage til at følge med på de dynamiske sider, som jeg synes er interessante - altså dem der ofte bliver opdateret. Del.icio.us bruger jeg til at holde styr på mere statiske sider, som ikke er interessant at have på Google Reader eller Google Homepage, fordi de ikke bliver opdateret særlig tit, men som alligevel rummer mange gode ressourcer. Når jeg lige finder en spændende siden på nettet, jeg gerne vil udforske, men ikke har lige har tid her og nu, så gemmer jeg den på del.icio.us i håbet om, at jeg en dag får tid til at udforske den i ro og mag :o)

Jeg synes, funktionen med at netværke via del.icio.us er en inspirerende måde at finde gode websider på. Så kan jeg jo lige tjekke, hvad dem i mit netværk, som har samme interesser som mig gemmer på.

Ingen kommentarer: